Logo vriLogo vri versión móvil
Elija un buscador del SIEUN

Notas Boletín UN Investiga

[Seminario Línea de Matemáticas grupo GAUNAL 2017-1] «Alzheimer’s disease and control patient classification using magnetic resonance images and model based support vector machines» / «Evaluación de métodos de partición de sistemas eléctricos de poten...»

La línea de matemáticas avanzada para el control y los sistemas dinámicos del Grupo de Automática de la Universidad Nacional de Colombia (Gaunal) de la Facultad de Minas de la UN sede Medellín invita a las exposiciones:

In clinical studies medical images have allowed the diagnosis of neurodegenerative diseases such as Alzheimer's Disease (AD). Magnetic resonance images due to its high resolution, can show functional or anatomic changes produced by treatments or diseases. In order to characterize these changes, the images are taken at multiple time points. Nevertheless, these sets of images lead to a challenge due to subject variabilities and the high dimensional vectors used to stack images. Furthermore, to properly analyze these data, preprocessing techniques allow to extract features in a lower dimension space to develop computer aided tools to classify control and Alzheimer's disease patients. In this way, support vector machines have been implemented to design an optimal hyperplane to classify control patients and patients with Alzheimer's disease.

In this presentation we use least square support vector machine approach in order to classify patients and the comparison of the performance of both approaches using linear Kernel and Gaussian Kernel.

Expositora: María Clara Salazar Londoño

Fecha y hora: viernes 24 de marzo de 2017, 10:00-10:45

Lugar: aula M8-116

Evaluación de métodos de partición de sistemas eléctricos de potencia para la aplicación del control coordinado de voltaje

Se presentan los resultados de la aplicación de diferentes métodos de partición de sistemas eléctricos de potencia sobre el sistema de prueba IEEE de 29 nodos. Además se compara el desempeño de los controladores secundarios de voltaje (PI) teniendo en cuenta diferentes particiones.

Expositora: Semaria Ruiz Álvarez

Fecha y hora: viernes 24 de marzo de 2017, 11:00-11:45

Lugar: aula M8-116

Los seminarios son dirigidos por el profesor Jairo José Espinosa Oviedo.

Información adicional: Magda Pinto Vargas, magda.pinto.vargas@gmail.com , teléfono (+574)4255295

[Boletín UN Investiga 337, 16 de marzo de 2017]
[Boletín UN Investiga 338, 23 de marzo de 2017]