Horizon 2020 ‘Green Deal’ call / Webinar «América Latina y el Caribe y la convocatoria Green Deal» in Spanish (29 October 2020)

Deadline: 26 January 2021 / Webinar in Spanish: 29 October 2020

The European Commission has issued a dedicated ‘Green Deal-related’ call for projects under Horizon 2020, the EU’s current research and innovation funding programme. The call themes reflect the general priorities of the European Green Deal, as shown with links to the relevant fact sheets below:

As with Horizon 2020, the Green Deal call is open to participants from the rest of the world. Organisations from any sector and country can apply to the calls as long as they join a consortium with European partners.

The €1 billion European Green Deal call is the last and biggest call under Horizon 2020.

Although international cooperation is encouraged in all themes and areas of the Green Deal call, two of them are addressed to participants from international institutions:

Organisations from any sector and country, including LAC countries (such as Colombia), can participate in the Green Deal call.

In the LAC region, only organisations from the Bahamas, Barbados, Brazil, Mexico and Trinidad and Tobago are not eligible for direct automatic funding by the European Commission.

(Euraxess América Latina y el Caribe)

Webinar for Spanish-speaking countries in LAC (in Spanish)

EURAXESS LAC y la Red Latinoamericana y Caribeña de Puntos Nacionales de Contacto para Horizonte 2020 (RedLAC NCP)invitan a la comunidad científica latinoamericana y caribeña a un webinar en el que se presentarán las convocatorias del programa de investigación e innovación europeo Horizonte 2020 que están enfocadas en el Green Deal. El objetivo es informar los temas de las convocatorias, los requisitos y cómo participar.

Se dará especial énfasis a la Convocatoria LC-GD-1-1-2020 (prevención y lucha contra incendios forestales extremos), que menciona específicamente la participación de instituciones brasileñas y sudamericanas.

El evento durará 75 minutos.

Fecha y hora: jueves, 29 de octubre de 2020, 12:00-13:15 hora uruguaya (10:00-11:15 hora colombiana)

Lugar: a través de internet (GotoWebinar) [formulario de inscripción]

Agenda (hora colombiana)

10:00 - Introducción a la convocatoria Green Deal de Horizonte 2020, Charlotte Grawitz, EURAXESS LAC