[Seminario Línea de Matemáticas grupo GAUNAL 2017-2] «Renewable energy sources effects on frequency regulation of power systems» / «Feature extraction methods and analysis of EEG epileptic states»

El 13 de octubre de 2017 en la U. N. sede Medellín.

Invitación primera conferencia
Invitación segunda conferencia

La línea de matemáticas avanzada para el control y los sistemas dinámicos del Grupo de Automática de la Universidad Nacional de Colombia (Gaunal) de la Facultad de Minas de la UN sede Medellín invita a las exposiciones:

Renewable energy sources effects on frequency regulation of power systems

The integration level of renewable energy sources into the grid system over the world has been growing. In future, renewable-based power is expected to be at least comparable to the conventional power generation systems. Nevertheless, the variations in renewable power could induce negative effects over power systems, such as frequency disturbances. Given these conditions, there may also be a need to rethink the classic frequency control loops due to power changes produced by renewable energy sources (RES). Using a state-space realization of the frequency regulation scheme, the impact of different renewable penetration scenarios on system frequency performance metrics can be assessed.

Expositor: Julián Alberto Patiño Murillo

Fecha y hora: viernes 13 de octubre de 2017, 10:00-10:45

Lugar: aula M8-116

Feature extraction methods and analysis of EEG epileptic states

In this presentation, EEG acquisition, data description, analysis scenarios and feature extraction methods are presented in order to find the most relevant features to classify and predict seizure onset in epileptic patients.

Expositora: María Clara Salazar Londoño

Fecha y hora: viernes 13 de octubre de 2017, 11:00-11:45

Lugar: aula M8-116

Los seminarios son dirigidos por el profesor Jairo José Espinosa Oviedo.

Información adicional: Magda Pinto Vargas, magda.pinto.vargas@gmail.com , teléfono (+574)4255295

[Boletín UN Investiga 364, 5 de octubre de 2017]
[Boletín UN Investiga 365, 12 de octubre de 2017]