La línea de matemáticas avanzada para el control y los sistemas dinámicos del Grupo de Automática de la Universidad Nacional de Colombia (Gaunal) de la Facultad de Minas de la UN sede Medellín invita a las exposiciones:

Voltage profile regulation on a power system based on Predictive Control

Predictive control has been recently used to propose voltage control strategies on power systems, however, only some electrical networks have timidly explored them. In most power systems primary controls acting in an insulated way over the network still remain. These regulators adjust voltage levels in specific system nodes supported by control basic theory and following a particular set point assigned by an upper controller operating with very slow time constants. Even so, this primary controls have accomplished a satisfactory results for this particular task.

In spite of that, the secondary voltage regulation, required to manage the reactive power resources in the network in order to get an appropriated voltage profile on the system, still mainly relies on manual controls based on the professional experiences of operators who unfortunately cannot guarantee the optimization of the available energetic resources.

The details involved in the voltage profile control implementation of a power system applying predictive control are shown in this presentation. For this, important aspects related to the algorithm such as cost function, system simplified model, constraints, optimization solver, state estimator involved, and weights manage of the variables are specified.

Expositor: Edwin Lopera Mazo

Fecha y hora: viernes 10 de noviembre de 2017, 10:00-10:45

Lugar: aula M8-116

Fuentes de información para el control de una red de tráfico urbano teniendo en cuenta emisiones vehiculares

En esta presentación se dan a conocer los avances realizados en la propuesta de Jóvenes investigadores en el marco del proyecto MOYCOT etapa 3, cuyo propósito es la reducción de emisiones vehiculares mediante el modelado y gestión óptima de tráfico en áreas metropolitanas. Para esto, se presentan los escenarios considerados y los diferentes sensores disponibles como suministro de información.

Expositora: Eliana Mejía Estrada

Fecha y hora: viernes 10 de noviembre de 2017, 11:00-11:45

Lugar: aula M8-116

Los seminarios son dirigidos por el profesor Jairo José Espinosa Oviedo.

Información adicional: Magda Pinto Vargas, magda.pinto.vargas@gmail.com , teléfono (+574)4255295

[Boletín UN Investiga 368, 2 de noviembre de 2017]
[Boletín UN Investiga 369, 9 de noviembre de 2017]