El próximo 27 de abril de 2018 en la U. N. sede Medellín.

La línea de matemáticas avanzada para el control y los sistemas dinámicos del Grupo de Automática de la Universidad Nacional de Colombia (Gaunal) de la Facultad de Minas de la UN sede Medellín invita a las exposiciones:

Tubular photobioreactor model for light-dark cycles control

This presentation shows a model of a photobioreactor (PBR) combining different phenomena inside a reactor for microalgae culture such as: fluid dynamics, photosynthesis kinetics and mass balances. The proposed model has a new characteristic; it is the inclusion of an empirical equation which takes into account the Light and Dark cycles behavior in a dynamic mathematical model for PBR production prediction. Finally, the model of PBR was simulated with a control strategy, showing adequate results of the system in closed loop with MPC controller.

Expositor: Yulanderson Salguero Rodríguez

Fecha y hora: viernes 27 de abril de 2018, 10:00-10:45

Lugar: aula M8-116

MPC with zone control for distributed control of subsystems resulting from graph based decomposition

The representation of large scale technological systems using graph theory is an approach that has been commonly used to develop decomposition procedures to obtain subsystems. In the literature, it is common that the evaluation of the adequacy of the resulting subsystems is made via implementation of non centralized control. In this presentation the MPC with zone control is implemented in a benchmark with two different resulting subsystems configurations, and compared against a centralized MPC and a decentralized MPC.

Expositor: Mario Alejandro Giraldo

Fecha y hora: viernes 27 de abril de 2018, 11:00-11:45

Lugar: aula M8-116

Los seminarios son dirigidos por el profesor Jairo José Espinosa Oviedo.

Información adicional: Magda Pinto Vargas, magda.pinto.vargas@gmail.com , teléfono (+574)4255295

[Boletín SIUN 387, 19 de abril de 2018]