Este 16 de marzo en la U. N. sede Medellín

La línea de matemáticas avanzada para el control y los sistemas dinámicos del Grupo de Automática de la Universidad Nacional de Colombia (Gaunal) de la Facultad de Minas de la UN sede Medellín invita a las exposiciones:

Voltage profile regulation on a power system based on Predictive Control

Predictive control has been recently used to propose voltage control strategies on power systems, however, only some electrical networks have timidly explored them. In most power systems primary controls acting in an insulated way over the network still remain. These regulators adjust voltage levels in specific system nodes supported by control basic theory and following a particular set point assigned by an upper controller operating with very slow time constants. Even so, this primary controls have accomplished a satisfactory results for this particular task.

In spite of that, the secondary voltage regulation, required to manage the reactive power resources in the network in order to get an appropriated voltage profile on the system, still mainly rely on manual controls based on the professional experiences of operators who unfortunately cannot guarantee the optimization of the available energetic resources.

Expositor: Edwin Lopera Mazoz

Fecha y hora: viernes 16 de marzo de 2018, 10:00-10:45

Lugar: aula M8-116

Control para redes de tráfico urbano considerando emisiones de fuentes móviles

Teniendo en cuenta el comportamiento dinámico que experimenta los vehículos a través de los enlaces de una red semafórica, se planteará una estrategia de control que permita mejorar y evaluar el impacto de las decisiones de gestión de tráfico de manera integrada con criterios multiobjetivo como la reducción de emisiones contaminantes emitidas a la atmósfera por fuentes móviles.

Expositora: Anna María Sarrázola

Fecha y hora: viernes 16 de marzo de 2018, 11:00-11:45

Lugar: aula M8-116

Los seminarios son dirigidos por el profesor Jairo José Espinosa Oviedo.

Información adicional: Magda Pinto Vargas, magda.pinto.vargas@gmail.com , teléfono (+574)4255295

[Boletín SIUN 382, 8 de marzo de 2018]