[Seminario Línea de Matemáticas grupo GAUNAL 2018-2] «Analysis of environmental gaps in biological databases of Colombia birds based on bioclimatic eigenmodes»

Este 28 de septiembre de 2018 en la U. N. sede Medellín.

Invitación

20 sep. 2018: esta nota fue actualizada

La línea de matemáticas avanzada para el control y los sistemas dinámicos del Grupo de Automática de la Universidad Nacional de Colombia (Gaunal) de la Facultad de Minas de la UN sede Medellín invita a la exposición:

Biological databases are necessary to understand which environmental and biotic parameters describe species’ distributions. However, biases and gaps in occurrence information hamper the quality of biological databases. In this study we proposed a metric that enable us to analyze environmental gaps in biological databases of Colombia birds. The work used 2,145,728 georeferenced observations of 1,754 species. This study also used 19 interpolated climate surfaces at a 1-km2 spatial resolution cells. In this study it was firstly reduced the number cells required to describe the bioclimatic space of Colombia, and a principal component analysis was subsequently used to determine the most important variables. A metric on the bioclimatic space was then proposed to rate how well a cell was represented for a surveyed cell. Finally, a bioclimatic classification of Colombia was proposed by clustering areas sharing similar characteristics on the bioclimatic space..

Expositor: Richard Ríos Patiño, Ph. D.

Fecha y hora: viernes, 28 de septiembre de 2018, 10:00-10:45

Lugar: aula M8-116

Los seminarios son dirigidos por el profesor Jairo José Espinosa Oviedo.

Información adicional: Magda Pinto Vargas, mmpintov@unal.edu.co, teléfono (+574)4255295

[Boletín SIUN 406, 6 de septiembre de 2018]
[Boletín SIUN 407, 13/14 de septiembre de 2018]