[Seminario Línea de Matemáticas grupo GAUNAL 2018-2] «Methodology for Design an Optimal Decision Making System for the Operator of a Shared Electric Vehicle Fleet providing Electrical Ancillary Services» / «Co-simulation and Real-time simulation: State...

El próximo 23 de noviembre de 2018 en la U. N. Sede Medellín.

La línea de matemáticas avanzada para el control y los sistemas dinámicos del Grupo de Automática de la Universidad Nacional de Colombia (Gaunal) de la Facultad de Minas de la UN sede Medellín invita a las exposiciones:

In this presentation we show a proposal to design an optimal decision making system for an aggregator of shared electric vehicles that provides ancillary services to the power network. Also we present a model to evaluate the aging in batteries, considering that the electric vehicles deliver power to the electric network.

Expositora: Semaria Ruiz Álvarez

Fecha y hora: viernes, 23 de noviembre de 2018, 10:00-10:45

Lugar: aula M8-116

Co-simulation and Real-time simulation: State of the art

This presentation describes the concepts of co-simulation and real time simulation of dynamical systems, in the context of the project Energérica 2030. We will focus in the state of the art of these research topics, identifying the current research areas, mainly in the field of numerical analysis. Finally, we will review some case studies and software tools from the literature.

Expositor: Andrés Felipe Acosta Gil

Fecha y hora: viernes, 23 de noviembre de 2018, 11:00-11:45

Lugar: aula M8-116

Los seminarios son dirigidos por el profesor Jairo José Espinosa Oviedo.

Información adicional: Magda Pinto Vargas, mmpintov@unal.edu.co, teléfono (+574)4255295

[Boletín SIUN 416, 15 de noviembre de 2018]