[Seminario Línea de Matemáticas grupo GAUNAL 2020-1] «A comprehensive survey to address subsystems observabillity and controllability and networks reliability evaluation»

Este 31 de enero de 2020 en la UNAL sede Medellín.

La línea de matemáticas avanzada para el control y los sistemas dinámicos del Grupo de Automática de la Universidad Nacional de Colombia (Gaunal) de la Facultad de Minas de la UN sede Medellín invita a la exposición titulada:

A comprehensive survey to address subsystems observabillity and controllability  and networks reliability evaluation

In this work, the decomposition into subsystems of large scale technological systems is addressed. The decomposition procedure is control oriented and based on graph theory representation of a networked system. It aims to guarantee that the resulting subsystems are both controllable and observable. Therefore methods to perform controllability and observability evaluations of the networks are explored, retlationships with algebraic graph theory are presented and the concept  of reliability assesment of subsytems is presented.

Expositor: Mario Alejandro Giraldo Vásquez, estudiante de doctorado

Fecha y hora: viernes, 31 de enero de 2020, 10:00-10:45

Lugar: aula M8-116

Los seminarios son dirigidos por el profesor Jairo José Espinosa Oviedo.

Información adicional: Magda Pinto Vargas, mmpintov@unal.edu.co, teléfono (+574)4255295

[Boletín SIUN 470, 23 de enero de 2020]